ساحل آرامش

سـرشــارم از سکـوت اجبــاری، وای از آن روزی کــه قــفل اجبـــار بشــــکند؛ هــمه را میشکـــنم...

ساحل آرامش

سـرشــارم از سکـوت اجبــاری، وای از آن روزی کــه قــفل اجبـــار بشــــکند؛ هــمه را میشکـــنم...

از غم ای کاش ها قلبم کبود...

دلـتـنـگـی هــاگـاه از جـنـسِ اشـک انـد و گـاه از جـنـسِ بـغـض ؛

گـاه سـکـوت مـی شـونـد و خـامـوش مـی مـانـنـد

گـاه هـ ـ ـق هـ ـ ـق مـی شـونـد و مـی بـارنـد . .

دلـتـنـگـیِ مـن بـرایِ تـو امـّـا

جـنـسِ غـریـبــی دارد . . .

...

احساس این روزای من شبیه آن قرآنی ست که سوخت و دم برنیاورد.

احساس این روزای من شبیه کلاغ داستان کودکی ام شده که هنوز به خانه اش نرسیده است.

احساس این روزای من شبیه انتظار باران از ابری سفید است.

شبیه فرار من از مرگ

شبیه آسمان خراش فقر

و شبیه حس بودن به جای هستن.

و شبیه گریه های جدایی قبل سلام آشنایی

و...

سکوت…


باز هم شب شد و تنهایی و دیدار سکوت
خیمه زد کنج دلم سایه ی دوار سکوت
روبرو عکس تو در قاب نگاهم پیداست
اشک در دیده و دل خسته ز تکرار سکوت
لحظه ی رفتن تو لحظه تنهایی من
لحظه ها باز غریبانه گرفتار سکوت
حرفهای دل ما گرچه صمیمانه نوشت
شاعری غمزده بر سایه ی دیوار سکوت…..

مرگ احساس

بـه خـــودم قــول می دهــم کـه فـ ـ ـ ـرامـ ـ ـوشـ ـ ـت کـــنم


وقـــتی صـــبــح می شـــــود تــو را کـه نـه…

ولــــــی 

قـ ـ ـ ـ ـولم را فـــــــرامـــوش می کـــــــنم...!


وقتی دوری...

فراقش سخت می آید ، و لیکن صبر می باید


که گر بگریزم از سختی ، رفیق سست پیمانم...


تمام عاشقانه هایم درد میکند...


پرم از اشک

آنقدر که دنیا باید چتر بر سرش بگیرد . . .

بـا احـتـیـاط مـرا ورق بـزن ...

تـمـام ِ عـاشـقـانـه هـایـم درد مـے کـنـد ... ...

سکوت دل!

ایــــن شب ها ســــــــــَرد شده ام

سرد ِ سرد
به سردی ِ یک قـــَهوه ی تلخ
این شب ها گوســــــــ ـــــفند های خیال تو را آنقدر می شمارم
تا چشمانم برای همـــیشه به خواب رود!!!
آه چقدر دلـــــــــــــم میخواهد تا کسی هرگـــز بیدارم نکند
!هرگز...
باید آرام ســـکوت کنم

سکـــوت دل! ! !
چقدر دلـــم میخواهد آرام بخوابم

عطش لبـــــانم را بوسه ای باید !
بوسه ی آرام مــــ ــــرگ

منتظر هیچ دستی در هیچ جای دنیا نباش 
اشکهایت را با دست خودت پاک کن
همه رهگذرند ...

گروه اینترنتی ایران سان

درد...

ای روزگار !
این چه رسمیست ?
من هیچ شباهتی به یـــــــــوسف ندارم.
نه رسولم  نه زیبایم ،
نه برای کسی عزیزم ،
نه چشم به راهـــــــی دارم  ،
نه عزیز و یاری دارم .
فقط در '' چـــــــــــاه '' افتاده ام  .
برده ی دنیام فقط ارزوی مرگ دارم .

از دل تا قلم

خدایـــا دلــــــم بـــاز امشب گــــــرفته.!!
بیــــــا تا کمی با تـــو صـــــحبت کنـــم…
بیا تا دل کوچــــــــــکم را
خدایـــا فقــــط با تـــو قسمت کنم..!
خدایـــــا بیــا پشت آن پنــجــره..
که وا می شود رو به ســــــوی دلــــــــم!
بیـــا پــــرده ها را کنـــاری بزن..
که نــــــورت بتــابد به روی دلـــــــم!!!
خدایـــا کمـــک کـــن :
که پـــروانه ی شعر من جــــان بگیرد
کمی هم به فـــــکر دلـــــــم باش…
مبـــادا بمیـــرد…!!!
خــــدایــا دلــــــم را
که هر شب نــفس می کشـــد در هوایـــــت..
اگر چه شــــــکســــــته!!!
شبــــی می فرســــتم بــرایــت…!!!

 

تقصیر

***** ترانه ******


عصری است غریب وآسمان دلگیر است

افسوس برای دل سپردن دیر است
هرباربهانه ای گرفتیمو گذشت
عیب از منو توست
عشق بی تقصیر است...

زندگی میکنم...

زندگی می کنم ...

حتی اگر بهترین هایم را از دست بدهم !!

چون این زندگی کردن است که بهترین های دیگر را برایم می سازد...

بگذار هر چه از دست می رود برود؛

من آن را می خواهم که به التماس آلوده نباشد،

حتی زندگی را ...


...

گاهـ ـی حجـ ـم ِ دلــــتنـگی هایـ ـم

آن قــَ ـــ ـدر زیـاد میشود

که دنیــــا

با تمام ِ وسعتش

برایـَم تنگ میشود ...

... دلتنــگـم...

دلتنـــــگ کسی کـــــه

گردش روزگــــارش به من که رسیــــد از

حرکـت ایستـاد...

دلتنگ کسی که دلتنگی هایم را ندید...

دلتنگ ِ خود َم...

خودی که مدتهــــ ــــ ــاست گم کـر د ه ام ...

وابستگی

منجلاب-مجموعه داستانهای متفاوت 

وابسته شدم به تو بی آنکه بدانم ... 

وابستگی  

وام های گوتاه مدتی هستند  

با بهره سنگین ...........................

قلب پردرد

در کوچه سار شب،احساس شکست را جدی بگیریم

                                                                             اگر نیلوفری دیدیم زخمی

                                                                             برای قلب پردردش بمیری

0260.gif

دلم میگیرد...

دلم میگیرد ...!

 

وقتی...

 

 می نویسم فقط  برای تو...!

 

ولی ...

 

همه میخوانند الا تو...!!!

فرقـے نمـے کند !!بگویم و بدانـے

فرقـے نمـے کند !! بگویم و بدانـے …!

 یا … نگویم و بدانـے..! فاصله دورت نمی کند …!!!

در خوب ترین جاﮮ جهان جا دارﮮ …!

جایـے که دست هیچ کسـے به تو نمـے رسد.:

 دلــــــــــــــم…..!!!

دلم گرفته

 

دلم گرفته


دلم عجیب گرفته است


و هیچ چیز،

نه این دقایق خوشبو، که روی شاخه ی نارنج

 می شود خاموش،


نه این صداقت حرفی، که در سکوت میان دو برگ این گل شب بوست

نه هیچ چیز مرا ازهجوم خالی اطراف نمی رهاند


و فکر می کنم


که این ترنم موزون حزن تا به ابد


شنیده خواهد شد.

تشییع عشق…

چه سخت است،

تشییع عشق بر روی شانه های فراموشی ،

و دل سپردن به قبرستان جدایی ،

وقتی که میدانی پنج شنبه ای نیست ،

تا رهگذری ،

بر بی کسی ات فاتحه ای بخواند…

اشک

دیشَبــــ خُـدا آهِسـته د َر گُوشــَــــم گُفت :

دیگــه بَســـــ ــه !

بارانَــــــم از اَشکهایت خجاَلت می کـَــشــــد ...!!!

دلگیر

بعضـــی وقــــت هـــا چـــیـــزی مـــیـــنــویــســی

فـــقـــط بـــرای یــــک نـــفـــر

امــــا دلــت مـــیــگــیــرد وقــتــی یــادت مـــی افــتــد

کــــه هــــرکـــسی مـمـــکن اســـت بـــخــوانــــد

جــــز آن یـــک نـــفـــر

کاش ...

لاک غلط گیر را برمی دارم و “تو” را از تمام خاطراتم پاک می کنم … “تـــو” غلط اضافیِ زندگیم بودی...

عجله نکن

اگه یکی دستتـــو گرفتو دلت لرزید…

زیاد عجله نکن…

یه روز با دلـــت کاری میکنه کهدستات بلرزه

مدت هاســـــت

نه به آمدن کسی دل خوشـــــــم…

نه از رفتن کسی دل گیـــــــر…

بی کسی هم عالمــــــــــــی دارد…

خیلی وقت است فراموش کرده ام …
کدامیک را سخت تر می کشم … ؟
رنــــج !
انتظار !
یا نفس را
...

...

دلــم خـیـلــی بــیــشــتــر از حـجـمــش پـــُر اســت ؛


پــُـر از جــایِ خــالـیِ تـــو 
 

پــُـر از دلــتــنـگی بـرای نگــاهِ تـــو 
 

پــُـر از خــاطـراتِ قــدم زدن 
 

در کـوچــه پــس کــوچـه هـــای شــهـر بـا تــو
 

پــُـر از حــس پــرواز
 

پــُـر از تــو . . .
سی دستهایت را نمیگیرد؟!

جایی نوشته بود:

(بهتر است برخی از اوقات خود را به تنها بودن بگذرانید)

مانده ام

تکلیف مایی که عمری را به تنها بودن گذراندیم

چه میشود

؟

؟

؟

؟

؟

؟

؟

آتشی سرد...

آتشی است در دلم

که هیچ کس را

جرات گذاشتن از آن نیست...

نترس ابراهیم من

بـــــــــــگذر...

آتشی که تواز آن بگذری

سرد می شود...

چه ...

چه مهمانان بی دردســــــــری هستند مردگان


نه به دستــــــــی ظرفی را چرک میــــــــکنند


نه به حـــــرفی دلی را آلــــــــــــوده


تنــــــــها به شمــــــــــــعی قانع اند

 

      و اندکی ســـــــــــــــــــــــــــــــــــکوت......

"حسین پناهی"

می دانی؟

 

 تو را از دست بدهم

 

از دست می روم....

 

iran decor